«Довідник безбар’єрності» – проект з відкритим кодом, доступний для використання та цитування, який також можна доповнювати. Над ним працювали правозахисники, психологи, батьки, які виховують дітей з інвалідністю, українські та міжнародні експерти. Посібник доступний за посиланням https://bf.in.ua.
Безбар’єрна мова — це мова, яка ґрунтується на принципі поваги до гідності кожної людини і у якій відсутні слова, фрази або вирази, що демонструють упереджене, стереотипне, дискримінаційне ставлення до будь-яких людей чи груп.
За інформацією відділу цифрового розвитку, цифрових трансформацій, цифровізації Житомирської ОВА для роботи в умовах відсутності централізованого електро- та теплопостачання в області створено 384 стаціонарних пункти незламності.
На виконання Плану заходів на 2025-2026 роки з реалізації Стратегії забезпечення права кожної дитини в Україні на зростання в сімейному оточенні на 2024-2028 роки, затвердженого розпорядженням обласної військової адміністрації від 18.04.2025 № 770, та з метою покращення інформованості громадськості про наявні в області заклади освіти та медицини, які надають послуги дітям та сім’ям з дітьми, оприлюднюємо інтерактивну мапу універсальних інклюзивних послуг.
Як може повідомити про небезпеку людина, що має порушення слуху й звикла спілкуватися жестовою мовою? Певно, більшість із нас не замислювалася про цю, здавалося б, звичайну річ. Проте там, де комусь достатньо натиснути одну кнопку, для людей, які не чують, може виникнути перешкода.
ЗВІТ
про результати проведення оцінки
ступеня безбар’єрності об’єктів фізичного оточення
Житомирська область, Коростенський район,
Народицька територіальна громада
У Житомирській області активно розвивається послуга «Соціальне таксі», яка надає можливість безпечного та комфортного перевезення людям з обмеженими фізичними можливостями, ветеранам, одиноким непрацездатним громадянам та іншим представникам маломобільних груп населення. Це важливий елемент соціальної підтримки, адже саме транспорт часто є ключовим бар’єром для доступу до медичних, соціальних та адміністративних послуг.
У Житомирській області функціонує 486 закладів загальної середньої освіти (без урахування філій). Створення комфортних та доступних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами є одним із ключових завдань у формуванні сучасного освітнього середовища.
«Довідник безбар’єрності» був створений у 2021 році за ініціативи Першої леді України Олени Зеленської у співпраці з громадськими організаціями, правозахисниками, психологами, батьками, які виховують дітей з інвалідністю, а також українськими та міжнародними експертами.
Уряд за ініціативи Мінветеранів й Міністерства розвитку громад та територій спростив процедуру облаштування безбар’єрного доступу до приміщень, що розташовані на базі пам’яток культурної спадщини.
У сучасному суспільстві безбар’єрність набуває нового, глибшого значення. Це не лише про фізичну доступність будівель чи транспорту — це про створення умов, у яких кожна дитина, незалежно від її особливостей, має рівні можливості для розвитку, навчання й реалізації свого потенціалу. Особливої уваги потребують діти з особливими освітніми потребами (ООП), і цифрові технології сьогодні стають важливим інструментом у формуванні для них інклюзивного, безпечного й відкритого освітнього середовища.