Народицька селищна територіальна громада
Народицька селищна військова адміністрація
Коростенський район, Житомирська область

Порядок проведення державної реєстрації смерті особи, померлої на на тимчасово окупованій території, на території де введено воєнний чи надзвичайний стан.

Дата: 28.10.2022 16:55
Кількість переглядів: 225

Фото без опису

У зв'язку з війною та тимчасовою окупацією багатьох населених пунктів України люди нерідко стикаються з проблемами при реєстрації смерті людей, які померли на таких територіях. Адже певні довідки, видані окупаційною "владою", не мають законної сили.

На території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України заява про встановлення факту смерті особи може бути подана членами сім'ї померлого, їхніми представниками або іншими заінтересованими особами (якщо встановлення факту смерті особи впливає на їхні права, обов’язки чи законні інтереси) до будь-якого місцевого суду України, що здійснює правосуддя, незалежно від місця проживання (перебування) заявника.

Справи про встановлення факту смерті особи на таких територіях розглядаються невідкладно з дня надходження відповідної заяви до суду.

Копія судового рішення видається учасникам справи негайно після його ухвалення або невідкладно надсилається судом до органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем ухвалення рішення для державної реєстрації смерті особи.

Враховуючи викладене, проведення державної реєстрації смерті особи, померлої на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, можливе відділом державної реєстрації актів цивільного стану, що знаходиться за межами цієї території, за умови пред’явлення рішення суду про встановлення факту смерті, яке набрало законної сили.

За загальними ж законодавчими нормами державна реєстрація смерті проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі документа встановленої форми про смерть, виданого закладом охорони здоров’я або судово-медичною установою, чи рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час або про оголошення її померлою.

Підставою для державної реєстрації смерті є:

лікарське свідоцтво про смерть (форма № 106/о);

фельдшерська довідка про смерть (форма № 106-1/о);

лікарське свідоцтво про перинатальну смерть;

рішення суду про оголошення особи померлою;

рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час;

повідомлення державного архіву або органів Служби безпеки України у разі реєстрації смерті осіб, репресованих за рішенням несудових та судових органів;

повідомлення установи виконання покарань або слідчого ізолятора, надіслане разом із лікарським свідоцтвом про смерть.

У разі внесення змін до законодавства консультація буде вважатися недійсною (18.10.2022). За інформацією Координаційного центру з надання правової допомоги.?

Головний фахівець із зв'язків з громадськістю та пресою відділу БПД

Коростенського МЦ з надання БВПД - Оксана Сергієнко

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних