Народицька селищна територіальна громада
Народицька селищна військова адміністрація
Коростенський район, Житомирська область

Відновлення втрачених документів.

Дата: 30.08.2022 09:37
Кількість переглядів: 291

На даний час досить актуальним є питання, які стосуються відновлення втрачених документів.

Варто одразу зазначити, що майже всі документи можуть бути відновлені, як в позасудовому, так і в судовому порядку.

Як відновити паспорт громадянина України?

Щоб відповісти на це питання, спочатку потрібно розуміти, якими нормативно-правовим актами врегульована процедура відновлення втраченого паспорта:

Законом України «Про забезпечення прав та свобод внутрішньо переміщених осіб»;

Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженим Постановою КМУ № 509 від 1 жовтня 2014 року;

Постановою ВР України від 26.06.1992 р. № 2503-XII «Про затвердження положення паспорт громадянина України для виїзду за кордон»;

Наказом МВС від 13.04.2012 року №320 «Про затвердження порядку оформлення і видачі паспорта громадянина України», яким затверджений Порядок оформлення і видачі паспорта громадянина України.

У разі втрати паспорту або викрадення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, внутрішньо переміщена особа повідомляє про це територіальний підрозділ ДМС за місцем фактичного проживання, який в одноденний строк видає тимчасове посвідчення, що підтверджує особу громадянина України (бланк заяви надається безкоштовно в міграційній службі).

Важливо: при зверненні до міграційної служби, бажано з собою мати будь-які інші документи, за допомогою яких можна встановити особу. Зокрема, такими документами можуть бути, закордонний паспорт, свідоцтво про народження або будь-який документ, який посвідчує особу: посвідчення водія, військовий квиток, пенсійне посвідчення, посвідчення учасника ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, посвідчення людини з інвалідністю тощо. Також, будуть актуальними, документи, які підтверджують реєстрацію місця проживання(довідка про склад сім’ї або витяг з будинкової книги), копії паспорта громадянина України та інших документів, за наявності – документи, що підтверджують звернення про втрату (викрадення) паспорту до відділення поліції.

До документів надаються три фотокартки(розміром 3,5 x 4,5 см) та квитанція про сплату держмита або документ про звільнення від його сплати.

Що робити, якщо втратили свідоцтво про народження дитини, про смерть, про зміну імені, про шлюб, про розірвання шлюбу ?

В разі ж втрати свідоцтва про народження необхідно звернутися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС) за місцем фактичного проживання чи перебування і написати заяву про відновлення документа та потім забрати документ або ж замовити доставку Укрпоштою.

У цій заяві вказуються персональні дані та обставини у зв’язку з якими ви втратили оригінал документу. З собою потрібно мати: паспорт та копії документів, які бажаєте відновити (в разі наявності).

Також на порталі Дія можна замовити такі витяги з Реєстру:

про державну реєстрацію народження;

про державну реєстрацію смерті;

про державну реєстрацію зміни імені;

про державну реєстрацію шлюбу;

про державну реєстрацію розірвання шлюбу.

Повторно замовити свідоцтво чи витяг з Реєстру можна не лише стосовно себе, але й стосовно найближчих родичів. Для цього потрібно лише додати скан-копії документів, що підтверджують родинні стосунки.

Як відновити документи про освіту ?

За загальним правилом, у разі втрати документів про освіту можна звернутися безпосередньо до керівництва закладів освіти з заявою про видачу дубліката.

Але якщо заклад освіти знаходиться на непідконтрольній Україні території, то потрібно спочатку звернутися до Міністерства освіти і науки України з заявою про визначення навчального закладу, який видаватиме дублікат документа.

Міністерство освіти і науки України самостійно визначає навчальний заклад, який буде видавати дублікат. Додатково при звернення можна вказати, бажаний вами навчальний заклад, в якому вам буде зручніше забрати дублікат та вказати своє фактичне місце проживання.

Важливо зазначити, що Міністерство освіти і науки України буде отримувати інформацію з Єдиної державної електронної бази з питань освіти. У вищевказаний реєстр дані вносилися з 2000 року.

Додатково слід зазначити, що документи навчальні заклади до 2000 року, могли передати до архіву, тому доцільним буде зробити запит в архівну установу.

Відомості про освіту може мати державне підприємство "Інфоресурс", яке підпорядковується Міністерству освіти і науки України та знаходиться територіально у Києві. Вони можуть надати персоніфіковану інформацію щодо закінчення закладу освіти.

Для того, щоб замовити документ треба перейти за посиланням: https://www.inforesurs.gov.ua/appeals/personal-data/. Потім, відкриваєте вкладку "Загальний доступ до персональних даних" та формуєте запит в якому Ви отримуєте відповідь, яка містить Ваш диплом з цифровими підписами і печатками (QR код).

Якщо Ви знаєте усі дані втраченого документу, то Ви переходите за посиланням https://info.edbo.gov.ua/edu-documents/ тв отримуєте підтвердження свого документу.

В разі ж відсутності інформації в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, Міністерство освіти і науки України надає відмову у видачі дублікату і вам потрібно буде звернутись з позовною заявою про встановлення факту закінчення навчального закладу до суду.

В якості доказів, в суді можна буде використати, зокрема, копію втраченого документу про освіту, залікову книжку, студентський квиток, трудову книжку (з записом про навчання), довідки з архіву, показання свідків та інші можливі підтверджуючи документи.

Важливо, що до судової заяви слід обов’язково додати відмову Міністерства освіти і науки України та зазначити, що ви намагались вирішити питання в позасудовому порядку.

 

За інформацією Координаційного центру з надання правової допомоги.?

Оксана Сергієнко -  фахівчиня Коростенського МЦ з надання БВПД

 

 

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних