Рішення селищної ради №101 «Про Програму реформування водопровідно - каналізаційного господарства Народицької селищної ради на 2021 - 2025 роки»
Скликання: | 8 скликання |
Сесія: | 3 сесія |
Тип документу: | Рішення селищної ради |
Дата: | 28.01.2021 |
Номер документу: | 101 |
Назва документу: | Про Програму реформування водопровідно - каналізаційного господарства Народицької селищної ради на 2021 - 2025 роки |
Прикріплені файли: |
|
У К Р А Ї Н А
НАРОДИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
Третя сесія VІІІ скликання
від 28.01.2021 № 101
Про Програму реформування
водопровідно - каналізаційного господарства
Народицької селищної ради на 2021 - 2025 роки
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійної комісії селищної ради з питань планування бюджету, фінансів, соціально - економічного розвитку, управління комунальною власністю та житлово - комунального господарства, селищна рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити Програму реформування водопровідно - каналізаційного господарства Народицької селищної ради на 2021 – 2025 роки (додається).
2.Фінансовому управлінню Народицької селищної ради передбачити у межах фінансових можливостей кошти для виконання Програми реформування водопровідно - каналізаційного господарства Народицької селищної ради на 2021 – 2025 роки.
3.Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань планування бюджету, фінансів, соціально - економічного розвитку, управління комунальною власністю та житлово -комунального господарства.
Селищний голова Лідія БУЧЕНКО
Додаток
до рішення селищної ради
від 28.01.2021 № 101
ПРОГРАМА
РЕФОРМУВАННЯ
ВОДОПРОВІДНО - КАНАЛІЗАЦІЙНОГО ГОСПОДАРСТВА
Народицької селищної ради на 2021 - 2025 роки
1. Загальна частина
В адміністративно-територіальному розрізі територіальна громада Народитцької селищної ради включає 65 населених пунктів, у т.ч. 1 селище міського типу; чисельність населення громади за станом на 01.01.2021р. становить - 9,5 тис. чоловік.
У середньому по селищній раді показник забезпеченості населених пунктів централізованим питним водопостачанням складає - 13,5 % (у селищі міського типу – 91%; сільських населених пунктах - 11 %); водовідведенням – 4,4 % (у селищі міського типу – 81%.
Питоме водоспоживання та водовідведення в середньому по селищній раді, відповідно, 100 та 92 л/добу/на людину.
Через відсутність водоочисних споруд якість питної води, що споживається населенням, у багатьох населених пунктах не відповідає встановленим нормативам, зокрема у смт. Народичі - 48,7 % із взятих проб.
Розподільні водопровідні мережі мають протяжність
Насосне обладнання, яке є найбільшим споживачем електроенергії в системах централізованого водопостачання і водовідведення, застаріло і потребує оновлення для досягнення сучасних показників енергозбереження. Оскільки тарифи на електроенергію постійно зростають, заміна застарілого насосного обладнання сприяє зменшенню енерговитрат, а отже і зниженню собівартості послуг з водопостачання і водовідведення.
Для зниження втрат та невиробничих витрат питної води необхідно створити ефективну систему обліку споживаної води, що досягається шляхом встановлення спеціального вимірювального обладнання. Обладнання житлових будинків приладами обліку не перевищує 15 %, квартир - 18 %.
Діючі тарифи для населення в середньому по району відшкодовують витрати на послуги з водопостачання лише на 70 %.
Таким чином, для водопровідно-каналізаційного господарства селища, сіл характерні такі особливості:
висока диспропорція між рівнем охоплення населення селища та сіл району послугами централізованого водопостачання та водовідведення: якщо у селищі міського типу цей показник становить 80 - 100%, то у селах він не перевищує 11%.
частина населених пунктів забезпечується питною водою «за графіком»;
наявні технології і обладнання для очищення поверхневих та підземних вод у багатьох випадках не дозволяють досягти нових нормативних вимог якості питної води, встановлених ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною»;
значна частина населених пунктів потребує будівництва нових або реконструкції існуючих станцій знезалізнення води;
близько 26 % водопровідних та 33 % каналізаційних мереж потребують невідкладного проведення реноваційних робіт або заміни труб;
невідповідність застарілого насосного обладнання, що працює в неоптимальному режимі, призводить до зростання питомих витрат електроенергії на перекачування води, а стоки в загалі не очищуються а скидаються в ставок накопичувач без сполучення з навколишнім середовищем;
розвиток систем каналізації відстає від систем водопостачання і часто виступає обмежуючим фактором розвитку селища та інших населених пунктів;
неефективна робота каналізаційних очисних споруд не дозволяє знижувати негативний вплив стічних вод на довкілля;
низький рівень обліку використаної води ускладнює технологічний контроль та змушує підприємства водопровідно-каналізаційного господарства проводити розрахунки з населенням та іншими споживачами за нормами водоспоживання;
ускладнена система прийняття рішень із затвердження тарифів;
збитковість підприємств водопровідно-каналізаційного господарства, що зумовлено як невідповідністю встановлених тарифів, так і неплатежами з боку споживачів, що перешкоджає надійній експлуатації та розвитку систем водопостачання та водовідведення;
Таким чином сучасний стан водопровідно-каналізаційного господарства селищної ради потребує прийняття скоординованих комплексних заходів з розвитку систем питного водопостачання і водовідведення для забезпечення нормальної життєдіяльності населення району.
2. Мета та основні завдання Програми
Метою Програми є забезпечення сталого збалансованого розвитку централізованого питного водопостачання, водовідведення і очищення стічних вод на території Народицької селищної ради, задоволення потреб споживачів, у першу чергу населення, у питній воді гарантованої якості за доступною, економічно обґрунтованою ціною, зменшення негативного впливу на навколишнє природне середовище.
Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити основні завдання щодо:
забезпечення якості питної води відповідно до діючих нормативних вимог;
розширення доступу до централізованого водопостачання і водовідведення, в першу чергу в сільській місцевості;
скорочення витрат енергетичних та матеріальних ресурсів;
зменшення антропогенного навантаження від побутових стічних вод на водойми;
централізація системи управління існуючими підприємствами водопровідно-каналізаційного господарства із забезпечення їх доступу до кредитних ресурсів, сучасної матеріально-технічної бази, одержання усієї необхідної дозвільної документації для надання відповідних послуг;
створення умов для удосконалення системи управління підприємствами водопровідно-каналізаційного господарства та регулювання діяльності суб’єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання і водовідведення;
забезпечення професійними кадрами, здатними ефективно здійснювати управління діяльністю підприємств водопровідно-каналізаційного господарства і технічну експлуатацію систем водопостачання і водовідведення.
3. Напрями виконання Програми
Програма виконується за такими основними напрямами:
Реконструкція і розвиток систем водопостачання:
реконструкція і розвиток водоочисних споруд, які знаходяться у незадовільному технічному стані і працюють за застарілими технологіями;
впровадження при необхідності додаткових стадій очищення води для можливості досягнення вимог ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною»;
будівництво водоочисних станцій та систем очищення і доочищення води в населених пунктах, де вода не відповідає нормативним вимогам якості;
удосконалення процесу знезараження води на усіх підприємствах питного водопостачання;
санація і заміна зношених ділянок водоводів та розподільних мереж;
реконструкція і будівництво регулюючих ємкостей в системах водопостачання;
створення автоматизованих систем очищення, подачі та розподілу питної води;
впровадження багаторівневої системи контролю за витратами води;
запобігання несанкціонованому відбору питної води і зниженню інших непродуктивних втрат води у водопровідних системах;
проведення енергоаудиту насосних станцій та заміни обладнання на менш енергоємне.
Удосконалення системи водовідведення і підвищення якості очищення стоків:
реконструкція каналізаційної мережі і колекторів, будівництво колекторів глибокого залягання;
реконструкція споруд механічного та біологічного очищення стічних вод із зменшенням викиду аерозолів;
упровадження сучасних методів механічного оброблення осадів стічних вод;
реконструкція та будівництво глибоководних випусків очищених стічних вод;
проведення тарифної політики, яка забезпечує беззбиткову роботу підприємств водопровідно-каналізаційного господарства.
Наукове забезпечення виконання Програми:
розроблення технологічних рішень для доведення якості питної води в окремих населених пунктах до нормативних вимог;
розроблення технологій і обладнання для модернізації діючих каналізаційних очисних споруд;
розроблення та створення автоматизованих систем управління спорудами та мережами водопровідно-каналізаційного господарства;
створення пакету методичних рекомендацій для забезпечення сталого розвитку підприємств водопровідно-каналізаційного господарства.
Утримання водогінних мереж селища, сіл:
капітальний ремонт водогінних мереж;
поточний ремонт водогінних мереж.
4. Фінансове забезпечення Програми.
Фінансування Програми здійснюється за рахунок:
коштів державного бюджету України;
коштів селищного бюджету;
коштів житлово-комунальних підприємств;
інших джерел надходження, у тому числі коштів інвесторів.
5. Контроль за виконанням Програми.
Контроль за виконанням Програми здійснює виконавчий комітет селищної ради в межах повноважень, визначених законом.
Громадський контроль за ходом реалізації Програми здійснюється відповідно до Законів України «Про питну воду та питне водопостачання», «Про охорону навколишнього природного середовища».
6.Заходи Програми.
Населений пункт |
Назва заходу |
Термін вико-нання |
Прогнозований обсяг фінансових ресурсів для виконання |
Відповідальні виконавці |
1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
смт.Народичі |
Встановлення бюветів |
2021-2025 роки |
Виходячи з фінансових можливостей |
КП «Народичікомунсервіс» |
с.Ласки |
Капітальний ремонт водогінної мережі (встановлення станції очистки та часткова заміна водопроводу) |
2021-2025 роки |
Виходячи з фінансових можливостей |
КП «Комунальник» |
с.Клочки |
Капітальний ремонт водогінної мережі із заміною башні Рожновського |
2021-2025 роки |
Виходячи з фінансових можливостей |
КП «Комунальник» |
с.Норинці |
Капітальний ремонт водогінної мережі (встановлення станції очистки ) |
2021-2025 роки |
Виходячи з фінансових можливостей |
КП «Комунальник» |
смт. Народичі
села : Норинці, Клочки Новий Дорогинь, Закусили, Радча, Болотниця, Старий Дорогинь, Латаші, Залісся, Ласки, Межиліска
|
Капітальний ремонт водогінної мережі |
2021-2025 роки |
Виходячи з фінансових можливостей |
КП «Народичікомунсервіс»
КП «Комунальник» |
смт. Народичі
села : Норинці, Клочки Новий Дорогинь, Закусили, Радча, Болотниця, Старий Дорогинь, Латаші, Залісся, Ласки, Межиліска.
|
Поточний ремонт водогінної мережі |
2021-2025 роки |
Виходячи з фінансових можливостей |
КП «Народичікомунсервіс»
КП «Комунальник» |
Секретар селищної ради Олексій ЯРМОЛЮК