Проєкт рішення селищної ради №0 «Про Положення про старосту Народицької селищної ради»
Скликання: | 8 скликання |
Сесія: | 1 сесія |
Тип документу: | Проєкт рішення селищної ради |
Дата: | 10.12.2020 |
Номер документу: | 0 |
Назва документу: | Про Положення про старосту Народицької селищної ради |
Прикріплені файли: |
|
У К Р А Ї Н А проект
НАРОДИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
Перша сесія VІІІ скликання
від 11.12.2020 №
Про Положення про старосту
Народицької селищної ради
Керуючись ст 26, 541 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», та «Про службу в органах місцевого самоврядування», селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про старосту Народицької селищної ради (додається).
2. Визнати таким, що втратило чинність рішення селищної ради № 144 від 24.02.2016 «Про затвердження Положення про старосту населених пунктів територіальної громади Народицької селищної ради».
Селищний голова Лідія БУЧЕНКО
ДОДАТОК до рішення селищної ради
від 11.12.2020 №
ПОЛОЖЕННЯ ПРО СТАРОСТУ
Народицької селищної ради
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Положення про старосту Народицької селищної ради (далі – Положення)- розроблено відповідно до Конституції України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», інших законів України і визначає повноваження, права і обов’язки старости, порядок його затвердження та припинення повноважень, порядок звітування, відповідальність та інші питання, пов’язані з діяльністю старости.
1.2. Положення затверджується виключно на пленарному засіданні Народицької селищної ради.
1.3. Утворення старостинських округів з визначенням переліку населених пунктів, що входять до його складу, є виключною компетенцією Народицької селищної ради.
II. ПРАВОВИЙ СТАТУС СТАРОСТИ
2.1. Староста є посадовою особою місцевого самоврядування, яка затверджується селищною радою на строк її повноважень за пропозицією селищного голови.
Староста представляє інтереси сіл, що входять до відповідного старостинського округу і набуває свого статусу у відповідності до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
2.2. Порядок організації роботи старости визначається Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими актами законодавства України та цим Положенням.
2.3. Староста є членом виконавчого комітету селищної ради за посадою.
2.4. Староста не може мати інший представницький мандат, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.
ІІІ. ПОВНОВАЖЕННЯ СТАРОСТИ
3.1.Відповідно до статті 54-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» староста:
1) представляє інтереси жителів відповідного старостинського округу у виконавчих органах селищної ради;
2) бере участь у пленарних засіданнях селищної ради та засіданнях її постійних комісій;
3) має право на гарантований виступ на пленарних засіданнях селищної ради, засіданнях її постійних комісій з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного старостинського округу;
4) сприяє жителям відповідного старостинського округу у підготовці документів, що подаються до органів місцевого самоврядування;
5) бере участь в організації виконання рішень селищної ради, її виконавчого комітету, розпоряджень селищного голови на території відповідного старостинського округу та у здійсненні контролю за їх виконанням;
6) бере участь у підготовці проекту місцевого бюджету в частині фінансування програм, що реалізуються на території відповідного старостинського округу;
7) вносить пропозиції до виконавчого комітету селищної ради з питань діяльності на території відповідного старостинського округу виконавчих органів селищної ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб;
8) бере участь у підготовці проектів рішень селищної ради, що стосуються майна територіальної громади, розташованого на території відповідного старостинського округу;
9) бере участь у здійсненні контролю за використанням об’єктів комунальної власності, розташованих на території відповідного старостинського округу;
10) бере участь у здійсненні контролю за станом благоустрою відповідного села (сіл, селища) та інформує селищного голову, виконавчі органи селищної ради про його результати;
11) отримує від виконавчих органів селищної ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для здійснення наданих йому повноважень;
12) сприяє утворенню та діяльності органів самоорганізації населення, організації та проведенню загальних зборів, громадських слухань та інших форм безпосередньої участі громадян у вирішенні питань місцевого значення у відповідному селі (селах, селищі);
13) здійснює інші повноваження, визначені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами.
3.2.Обов’язки старости:
1) додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Статуту територіальної громади, регламенту ради, цього Положення та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок його діяльності та взаємовідносини з органами місцевого самоврядування та їхніми посадовими особами, територіальною громадою та її членами.
2) брати участь у засіданнях виконавчого комітету ради, виконувати доручення ради, її виконавчого комітету, селищного голови, інформувати їх про виконання доручень;
3) брати участь в організації та проведенні зборів членів відповідної громади та в оформленні документів цих зборів, вносити пропозиції до порядку денного зборів, організовувати виконання рішень зборів членів відповідної громади та здійснювати моніторинг їх виконання;
4) сприяти виконанню на території відповідного старостинського округу програм соціально-економічного та культурного розвитку, затверджених рішенням ради, інших актів ради та її виконавчого комітету, вносити до виконавчого комітету, інших виконавчих органів ради пропозиції з цих питань;
5) вести прийом жителів старостинського округу згідно з затвердженим селищним головою графіком, здійснювати моніторинг стану дотримання їхніх прав і законних інтересів у сфері соціального захисту, культури, освіти, фізичної культури та спорту, житлово-комунального господарства, реалізації ними права на працю та медичну допомогу;
6) вести облік та узагальнювати пропозиції членів громади з питань соціально-економічного та культурного розвитку відповідного старостинського округу, соціального, побутового та транспортного обслуговування його жителів;
7) приймати від членів внутрішньої громади заяви, адресовані органам місцевого самоврядування територіальної громади та їхнім посадовим особам, передавати їх за призначенням;
8) здійснювати моніторинг благоустрою відповідного старостинського округу, організовувати роботи по його підтримання в належному стані;
9) сприяти проведенню передбачених Статутом територіальної громади контрольних заходів на території відповідного старостинського округу (землекористування, довкілля, об’єкти житлово-комунальної інфраструктури тощо);
10) здійснювати моніторинг за дотриманням на території відповідного старостинського округу громадського порядку, станом виконання встановлених рішеннями ради правил з питань благоустрою території населених пунктів територіальної громади, забезпечення в них чистоти і порядку, торгівлі на ринках та зберігання тиші в громадських місцях тощо;
11) контролювати дотримання правил використання об’єктів комунальної власності територіальної громади, що розташовані на території відповідного старостинського округу;
12) сприяти діяльності органу (органам) самоорганізації населення відповідного старостинського округу;
13) надавати практичну допомогу органам самоорганізації населення у виконанні ними своїх завдань та повноважень;
14) не допускати на території відповідного старостинського округу дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам територіальної громади та держави;
15) своєчасно надавати інформацію до Реєстру об’єктів власності територіальної громади щодо об’єктів, які розташовані на території відповідного старостинського округу.
16) періодично звітувати (не менш одного разу на рік) перед радою, зборами членів відповідної громади чи у інший спосіб, передбачений законодавством, про свою роботу;
17) дотримуватися правил службової етики встановлених законодавчими актами України, Статутом територіальної громади, іншими актами її органів;
18) виконувати поточні доручення ради та її виконавчого комітету, голови, звітувати про їх виконання;
19) забезпечувати зберігання офіційних документів, пов'язаних з місцевим самоврядуванням відповідного старостинського округу, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому законом порядку;
20) вести діловодство, облік і звітність з передачею документів для введення їх в єдиний документообіг селищної ради;
21) надавати довідки, довідки – характеристики фізичним та юридичним особам, які проживають на території відповідного старостинського округу;
22) шанобливо ставитися до жителів сіл відповідного старостинського округу та їхніх звернень до органів місцевого самоврядування;
23) вести погосподарський облік населених пунктів відповідного старостинського округу;
24) відповідно до по господарського обліку населених пунктів старостинського округу - вести статистичну звітність;
25) подавати до виконкому Народицької селищної ради необхідні дані по старостинському округу для формування паспорту територіальної громади ;
26) сприяти спеціалісту селищної ради, який відповідає за військовий облік та мобілізаційну роботу, шляхом доведення до жителів старостинського округу необхідної інформації, надання запитуваних даних про проживаючих на території села (військовозобов’язаних, призовників, допризовників) і т.д.;
27) вживати заходи щодо запобігання бездоглядності неповнолітніх на території старостинського округу, сприяти у ційц роботі відповідним службам селищної ради;
28) брати участь в організації виконання рішень селищної ради, її виконавчого комітету,розпоряджень селищного голови на території відповідного старостинського округу та у здійсненні контролю за їх виконанням;
29) нести персональну відповідальність за збереження та використання печатки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.11.1998 року № 1893 «Про затвердження інструкції про порядок обліку,зберігання і використання документів,справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять службову інформацію.
30) видавати жителям внутрішньої громади Свідоцтва про право власності на майновий пай члена колективного сільськогосподарського підприємства (майновий сертифікат), в разі наявності оригіналу списку осіб, які мають право на майновий пай відповідного підприємства;
31) здійснювати нотаріальні дії, керуючись у своїй діяльності Законом України «Про нотаріат» та Порядком вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування затверджених Наказом міністерства юстиції України № 3306/5 від 11.11.2011 року.
32) виконувати поточні доручення Народицької селищної ради та її виконавчого комітету, Народицького селищного голови, звітувати про їх виконання.
3.3.Староста має право:
1) офіційно представляти жителів відповідного села, селища старостинського округу в органах місцевого самоврядування територіальної громади, брати участь у пленарних засіданнях ради, засіданнях її постійних та тимчасових комісій, на яких розглядаються питання, що зачіпають інтереси членів відповідної громади;
2) одержувати від органів місцевого самоврядування територіальної громади та їхніх посадових осіб, а також від підприємств, установ, організацій комунальної форми власності, інститутів громадянського суспільства, що розташовані на території громади інформацію, документи та матеріали, які стосуються соціально-економічного та культурного розвитку відповідного старостинського округу;
3) погоджувати проекти рішень ради та її виконавчого комітету щодо майна об’єднаної територіальної громади, розташованого на території відповідного старостинського округу;
4) вносити пропозиції до порядку денного засідань виконавчого комітету ради з питань, які стосуються інтересів відповідного старостинського округу, оголошувати на засіданнях виконавчого комітету тексти заяв та звернень жителів відповідної громади з питань, що стосуються інтересів громади чи інтересів територіальної громади загалом;
5) порушувати у виконавчому комітеті ради питання про необхідність проведення перевірок з питань, віднесених до компетенції ради та її органів, діяльності підприємств, установ і організацій розташованих на території відповідного старостинського округу незалежно від форми власності;
6) вносити пропозиції щодо усунення недоліків і порушень керівникам підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, і органів, діяльність яких перевірялася відповідно до підпункту 5 цього пункту, а також органам, яким вони підпорядковані, порушувати питання про притягнення до відповідальності осіб, з вини яких сталося порушення;
7) пропонувати питання для розгляду органом (органами) самоорганізації населення відповідного старостинського округу;
8) вносити пропозиції щодо персонального складу громадських контрольних інспекцій, що створюються за рішенням загальних зборів територіальної громади, сприяти залученню членів внутрішньої громади до участі у здійсненні ними контрольних заходів на території відповідного старостинського округу;
9) звертатися до правоохоронних органів у разі виявлення порушень громадського порядку на території відповідного старостинського округу.
3.4. З метою запобігання негативним наслідкам реального, потенційного конфлікту інтересів староста бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті виконавчим комітетом ради рішень, де може виникнути конфлікт його інтересів, за умови самостійного публічного оголошення про такий конфлікт під час засідання виконавчого комітету, на якому розглядається відповідне питання.
IV. ПОРЯДОК ЗАТВЕРДЖЕННЯ НА ПОСАДУ ТА ПРИПИНЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ СТАРОСТИ
4.1. На посаду старости може бути затверджена особа – громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України, незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану.
Староста затверджується селищною радою на строк її повноважень за пропозицією селищного голови.
4.2. На посаду старости не може бути призначена особа, щодо якої наявні обмеження, пов’язані з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та проходженням служби, визначені законами України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про запобігання корупції».
4.3. На посаду старости не може бути затверджена особа, яка має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, а також особа, визнана судом недієздатною.
4.4. Повноваження старости припиняються достроково у разі:
1) його звернення з особистою заявою до селищної ради про складення ним повноважень старости (з дня прийняття відповідною радою рішення, яким береться до відома зазначений факт);
2) припинення громадянства України або виїзду на постійне проживання за межі України (з дня прийняття відповідною радою рішення, яким береться до відома зазначений факт);
3) набуття громадянства іншої держави (з дня прийняття відповідною радою рішення, яким береться до відома зазначений факт);
4) набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього (з дня наступного за днем одержання радою або її виконавчим комітетом копії відповідного рішення суду, без прийняття рішення відповідної ради);
5) набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за правопорушення, пов’язане з корупцією, яким накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов’язана з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (з дня, наступного за днем одержання радою або її виконавчим комітетом копії відповідного рішення суду, без прийняття рішення відповідної ради);
6) набрання законної сили рішення суду про визнання його активів або активів, набутих за дорученням іншими особами або в інший передбаченних статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках, необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави ;
7) набрання законної сили рішенням суду про визнання його недієздатним, безвісно відсутнім чи оголошення померлим(з дня, наступного за днем одержання радою або її виконавчим комітетом копії відповідного рішення суду, без прийняття рішення відповідної ради);
8) набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього;
9) досягнення граничного віку перебування на службі в органах місцевого самоврядування;
10) його смерті ( з дня смерті, засвідченої свідоцтвом про смерть);
11) за рішенням Народицької селищної ради.
4.5. Повноваження старости можуть бути достроково припинені за рішенням селищної ради, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень. Рішення про дострокове припинення повноважень старости рада приймає відкритим голосуванням більшістю голосів від загального складу ради.
4.6.Повноваження старости можуть бути достроково припинені також у випадку, передбаченому Законом України «Про правовий режим воєнного стану» ( з дня набрання чинності актом Президента України про утворення відповідної військової адміністрації населеного пункту).
4.7. У разі дострокового припинення повноважень старости, а також уразі неможливості здійснення ним своїх повноважень (перебування у відпустці, відрядженні, тимчасова непрацездатність тощо) повноваження старости на території відповідного старостинського округу можуть покладатися на іншу посадову особу виконавчого комітету селищної ради, у тому числі і на іншого старосту. Обсяг та порядок здійснення таких повноважень визначаються окремим розпорядженням селищного голови.
V. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ СТАРОСТИ
5.1. Місце та режим роботи, правила внутрішнього розпорядку, діловодства та інші питання організації діяльності старости визначаються селищною радою та її виконавчим комітетом. Режим роботи старости відповідає режиму роботи ради.
5.2. Час особистого прийому жителів старостою встановлюється розпорядженням селищного голови.
5.3. Інформаційне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльністі старости здійснюється виконавчим комітетом селищної ради і фінансується за рахунок бюджету селищної ради.
5.4. Старості видається номерна печатка та кутовий штамп з найменуванням старостинського округу,затверджується бланк старостинського округу з метою надання послуг жителям старостинського округу, забезпечення діловодства в старостинському окрузі.
VІ. ПІДЗВІТНІСТЬ, ПІДКОНТРОЛЬНІСТЬ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТАРОСТИ
6.1. При здійсненні наданих повноважень староста є відповідальний і підзвітний раді та підконтрольний селищному голові.
6.2 Староста не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу перед радою, а на вимогу не менш як третини депутатів - у визначений радою термін перед радою та перед жителями відповідного старостинського округу.
6.3. Староста може бути притягнений до дисциплінарної, матеріальної, цивільної, адміністративної та кримінальної відповідальності, визначеної законом.
Секретар селищної ради