Рішення селищної ради №710 «Програма соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади Народицької селищної ради»
Скликання: | 7 скликання |
Сесія: | 22 сесія |
Тип документу: | Рішення селищної ради |
Дата: | 23.02.2018 |
Автор: | НАРОДИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА |
Номер документу: | 710 |
Назва документу: | Програма соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади Народицької селищної ради |
Прикріплені файли: |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням сесії селищної ради
від 23.02.2018 року № 710
ПРОГРАМА
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ НАРОДИЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
НА 2018 РІК
ЗМІСТ
- Паспорт Програми
- Вступ
- Аналітична частина
3.1. Географічне розташування
3.2. Демографічна ситуація, ринок праці
3.3. Стан розвитку інфраструктури
3.4. Динаміка та особливості соціально-економічного розвитку громади за попередні 2 роки
3.5. Фінансово бюджетна ситуація
3.6. Результати SWOT- аналізу
- Цілі та пріоритети розвитку об’єднаної територіальної громади
- Основні завдання та механізми реалізації Програми соціально-економічного розвитку ОТГ
- Фінансове забезпечення реалізації плану
- Моніторинг та оцінка результативності реалізації Програми
1. Паспорт Програми
1.Найменування |
Програма соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади Народицької селищної ради на 2018 рік |
2.Засади для розробки програми |
Закон України « Про місцеве самоврядування», « Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії», «Про стимулювання розвитку регіонів», «Про основні засади (стратегія) екологічної політики України на період до 2020р.», «Про державне прогнозування і розроблення програм економічного і соціального розвитку України», і «Про програму житлово-комунальної реформи». Постанови Кабінету Міністрів України « Про концепції розвитку житлово-комунального господарства України», «Про Генеральну схему планування територій України» |
3. Розробник Програми |
Виконком Народицької селищної ради |
4. Дата, номер і назва розпорядчого документа про затвердження Програми |
Рішення сесії селищної ради № від «Про затвердження програми соціально – економічного розвитку об’єднаної територіальної громади Народицької селищної ради» |
5. Співрозробники Програми |
Структурні підрозділи Народицької селищної ради |
6. Відповідальний виконавець Програми |
Підприємства, установи, організації Народицька селищна рада |
7. Співвиконавці Програми |
Структурні підрозділи селищної ради |
8. Головна мета програми |
Досягнення сталого економічного росту і перехід на якісно новий рівень життя населення |
9. Важливіші цільові індикатори і показники Програми |
Середньомісячні нарахування заробітної плати на одного працюючого. Рівень офіційно зареєстрованого безробіття відносно до працездатного населення. Темпи росту обсягу інвестицій в основний капітал за рахунок усіх джерел фінансування. Гідні умови для розвитку та виховання дітей. Якісний рівень життя жителів громади. |
10. Термін реалізації Програми |
2017 рік |
11. Очікувані кінцеві результати |
Сталий економічний ріст громади. Якісно новий рівень життя населення ОТГ. |
7. Прогнозні джерела фінансування заходів Програми |
Державний, обласний, районний бюджети, бюджет ОТГ та позабюджетні кошти |
8. Загальний прогнозний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації заходів Програми, тис. грн. в т.ч.: державного бюджету обласного бюджету бюджету ОТГ, позабюджетних коштів
|
В межах коштів поточного року |
- Вступ
Народицька об’єднана територіальна громада створена 25.10.2015 року відповідно до Закону України "Про добровільне об’єднання територіальних громад" від 05.02.2015 року № 157- VІІІ. Закон містить принципи добровільного об’єднання територіальних громад, а також надання їм державної фінансової підтримки. У відповідності до ст.10 цього Закону, держава здійснює фінансову підтримку добровільно об’єднаних територіальних громад у вигляді субвенцій на формування інфраструктури та інших субвенцій згідно з Планом соціально-економічного розвитку (дала План) такої територіальної громади.
Основними засадами на яких базувалась розробка Програми є: Закон України « Про місцеве самоврядування», « Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії», «Про стимулювання розвитку регіонів», «Про основні засади (стратегія) екологічної політики України на період до 2020р.», «Про державне прогнозування і розроблення програм економічного і соціального розвитку України», і «Про програму житлово-комунальної реформи». Постанови Кабінету Міністрів України « Про концепції розвитку житлово-комунального господарства України», «Про Генеральну схему планування територій України»
При підготовці Програми соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади Народицька селищна рада врахувала рекомендації Міністерства регіонального розвитку , будівництва та житлово-комунального господарства України №7/31-2414 від 10.03.2016 року.
Програма соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади Народицької селищної ради – це програмний документ , який розробляється на короткострокову перспективу , та слугує для прогнозування місцевого бюджету.
Програма підготовлений на основі аналізу розвитку населених пунктів, що входять до складу об’єднаної територіальної громади за попередній період та визначає цілі, пріоритети соціально-економічного розвитку та прогнозні показники на 2018 рік, а також заходи, спрямовані на забезпечення необхідних умов для планомірного і послідовного наближення рівня життя мешканців громади до європейських стандартів за рахунок збалансованого використання внутрішнього і зовнішнього потенціалу та збереження унікальних духовних і культурних традицій.
- Аналітична частина
3.1. Географічне розташування
Народицька об’єднана територіальна громада об’єднує 65 населених пунктів. Адміністративний центр – смт Народичі. Територія Народницької об’єднаної територіальної громади становить 1284 квадратних кілометрів. Територія громади розташована на північному сході області в межах Поліської низовини. По території протікає одна річка Уж з трьома притоками: Жерев, Норинь, Грезля. Західна частина території громади знаходиться у межах Житомирського, східна – в межах Київського Полісся. На півночі район межує з Наровлянським районом Гомельської області Республіки Білорусь.
На території об’єднаної територіальної громади є великі запаси будівельних пісків , керамічної глини, торфу та лісових насаджень.
Селище Народичі розташоване за 25 км. від залізничної станції Овруч. Відстань до обласного центру становить 140 кілометрів, до столиці України – 170 кілометрів. Через район проходять автошляхи Коростень –Довляди (Республіка Білорусь), Київ-Мінськ. Загальна довжина автомобільних доріг громади – 312 кілометрів.
З усіх районів Житомирської області Народицька об’єднана територіальна громада найбільше постраждала від аварії на Чорнобильській АЕС. Відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 23 липня 1991 року, 36 населених пунктів , тоді ще, району було віднесено до зони обов’язкового відселення ( в тому числі і сам райцентр), 36 – до зони гарантованого добровільного відселення, ще 8- до зони посиленого радіоекологічного контролю. Через низьку причин було відселено лише частину з них, деякі були відселені частково. Поступово відбувається очищення сільгоспугідь від радіонуклідів, що дозволяє розширювати сільськогосподарське виробництво на території об’єднаної територіальної громади.
3.2.Демографічна ситуація, ринок праці
Населення Народицької об’єднаної територіальної громади згідно даних Головного управління статистики Житомирської області станом на 01.01.2016 року становило 9397 осіб , станом на 01.01. 2017 року - 9446 осіб.
Відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 23 липня 1991 року, 36 населених пунктів району було віднесено до зони обов'язкового відселення у тому числі і сам райцентр, 36 — до зони гарантованого добровільного відселення, ще 8 — до зони посиленого радіоекологічного контролю. Через низку причин було відселено лише частину з них, деякі були відселені частково.
Станом 01.01.2017 року в Народицькій ОТГ за статистичною оцінкою проживає 9446 осіб, в тому числі міського – 2922 (33,34%) осіб та сільського – 6264 (66,67%) осіб. Разом за рік на території об’єднаної територіальної громади прибуло 218 особа, вибуло – 97 осіб. Міграційний приріст становить 121 особа. При тому , що народилась 89 осіб, померло – 161. Природний приріст становить (-72) особи. Загальне приріст чисельності населення у січні-листопаді 2016 року складає (+49) осіб. Головним фактором приросту чисельності наявного населення є міграційний приріст, який станом на 01.12.2016 року складає: кількість прибулих (218) перевищила кількість вибулих (97) на 121 особу.
Крім того, в громаді негативним фактором чисельності населення є його природне скорочення, тобто перевищення кількості померлих над чисельністю народжених.
Аналіз демографічної ситуації 2015-2017 рр. показує незадовільну ситуацію , а саме старіння населення громади з року в рік . Проте ситуація покращується , якщо в 2015 році народилося 72 особи , а померло 210, приріст -138 осіб, то в 2016 році народжено 97осіб , а померло 183 (приріст -86 ос.), в 2017 році станом на 01.09.2017року народжено 41 і померло 99 (-58). Відповідно кількість працездатного населення теж знижується.
Вагомим фактором на збільшення показника кількості населення Народицької ОТГ є міграційний рух. За рахунок чого населення громади з року в рік збільшується: 2015 рік -9393 ос., 2016- 9446ос., станом на 01.09.2017 року – 9477 осіб.
На даний час кількість малих та середніх підприємств налічується небагато , а саме 1 середнє підприємство в розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення, та 33 малі підприємства, що значною мірою впливає на такі показники , як зайнятість населення та відповідно рівень доходів громадян. А це в свою чергу спонукає молодь покидати свою малу батьківщину в пошуках кращого життя.
В результаті зменшення доз зовнішнього та внутрішнього опромінення населення існують всі передумови відновлення сільгоспугідь та виселених територій. Крім цього необхідно прийняти концептуальне рішення, що робити з територією, де сьогодні немає жителів.
Розподіл населення Народицької ОТГ за статтю і віком
№ п/п |
смт, села |
чоловіки |
жінки |
Всього |
||||||||
0-17 |
18-39 |
40-59 |
60+ |
усього |
0-17 |
18-39 |
40-59 |
60+ |
усього |
|||
1. |
смт Народичі |
359 |
561 |
338 |
109 |
1367 |
268 |
609 |
364 |
314 |
1555 |
2922 |
2. |
села ОТГ |
648 |
977 |
955 |
477 |
3057 |
620 |
943 |
860 |
1044 |
3467 |
6524 |
Усього |
1007 |
1538 |
1293 |
586 |
4424 |
888 |
1552 |
1224 |
1358 |
5022 |
9446 |
3.3. Стан розвитку інфраструктури
Той факт , що Народицька об’єднана територіальна громада створилась в межах колишнього Народицького району є дуже важливим та значущим. Адже ОТГ стала правонаступником всієї соціальної інфраструктури. До комунальної власності громади належить заклади освіти, культури, охорони здоров’я, комунальні підприємства.
В підпорядкуванні Народицької селищної ради об’єднаної територіальної громади знаходиться 11 загальноосвітніх навчальних закладів та 11 дошкільних навчальних закладів, 46 закладів культури, Народицька центральна районна лікарня , центр первинно медико-санітарної допомоги Народицької селищної ради з мережею фельдшерських пунктів та амбулаторій загальної практики сімейної медицини в населених пунктах громади, два комунальні підприємства, центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Народицької селищної ради , територіальний центр соціального обслуговування ( надання соціальних послуг) Народицького району.
В комунальній власності Народицької селищної ради знаходиться 139,92 км. доріг комунальної власності.
Більше трьох десятиліть майже всі вищевказані об’єкти не модернізовувались та не піддавались жодним капітальним ремонтам. Відповідно наразі потребують значних капіталовкладень для приведення їх до сучасних стандартів.
3.3.1.Освітня інфраструктура.
На території Народицької об’єднаної територіальної громади освітню діяльність здійснюють 11 ЗНЗ, з них : 1 гімназія , 2 навчально- виховні комплекси , 5 ЗНЗ І-ІІІ ступенів, 2 ЗНЗ І-ІІ ступенів, 1 філія опорного навчального закладу. У них навчаються 933 учні. Усі діти шкільного віку охоплені різними формами навчання.
Кількість працюючих по відділу освіти Народицької селищної ради становить 421 осіб.
Навчально- виховний процес у загальноосвітніх навчальних закладах забезпечують 190 педагогічних працівників, у ДНЗ – 35 педагогічних працівників.
Станом на 01.01.2018 р. в громаді функціонують 11ДНЗ, у яких виховується 258 дітей (85%). Усіх дітей 5-річного віку (79 осіб) 100% охоплено дошкільною освітою.
Більшість закладів освіти потребують значних фінансових вкладень для приведення їх до європейських норм та стандартів – створення нового освітнього простору.
Новий освітній простір – це не просто термін , це досягнення високого рівня комфорту в навчальних закладах громади, створення сучасного мотивуючого шкільного простору, який сприяв би заохоченню дітей до навчання та полегшував їм цей процес.
На даний час Народицька гімназія має статус опорного навчального закладу. Заклад не підпадає під оптимізацію чи реорганізацію і має можливість підвезення учнів з інших населених пунктів. Будівля гімназії не є аварійною, земельна ділянка на якій розташований заклад має достатньо місця для облаштування функціональних зон: відпочинку, навчальних , навчально-дослідницьких, спортивних тощо.
В даному навчальному закладі навчається 391 дитина при нормативному наповненні 1076 осіб.
Відстань більшості населених пунктів громади до адміністративного центру смт Народичі становить від 5 до 30км., а відстань деяких сягає і до 60км.. Для забезпечення підвезення дітей до навчальних закладів задіяно п?ять шкільних автобусів.
В громаді створено належні умови для безпечного , регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників сільської місцевості. Загалом на балансі відділу освіти знаходиться 6 шкільних автобусів. Ними здійснюється підвезення 180 учнів та 17 педагогічних працівників до 5 ЗНЗ &nd