Рішення селищної ради №415 «Про Програму соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади Народицької селищної ради на 2017 рік»
Скликання: | 7 скликання |
Сесія: | 12 сесія |
Тип документу: | Рішення селищної ради |
Дата: | 24.05.2017 |
Автор: | НАРОДИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА |
Номер документу: | 415 |
Назва документу: | Про Програму соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади Народицької селищної ради на 2017 рік |
Прикріплені файли: |
|
УКРАЇНА
НАРОДИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
Дванадцята сесія VІІ скликання
від 24.05.2017 року №415
Про Програму соціально-економічного
розвитку об’єднаної територіальної громади
Народицької селищної ради на2017рік
Заслухавши і обговоривши проект Програми соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади Народицької селищної ради на 2017 рік, керуючись п.22 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Народицька селищна рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити Програму соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади Народицької селищної ради на 2017 рік.(Додається)
2.Підприємствам , установам, організаціям Народицької селищної ради – забезпечити виконання заходів Програми соціально – економічного розвитку об’єднаної територіальної громади Народицької селищної ради на 2017 рік.
Селищний голова А.О.Леончук
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням сесії селищної ради
від24.02.2017року№415
ПРОГРАМА
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ
ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
НАРОДИЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
НА 2017 РІК
ЗМІСТ
I.ВСТУП
ІІ.Паспорт Програми
IІI. Аналітична частина
3.1. Демографічна ситуація
3.2. Ринок праці
3.3. Бюджетно-фінансова політика
3.4. Освіта
3.5. Охорона здоров?я
3.6. Культура
3.7. Соціальна опіка і піклування
3.8. Транспорт та дорожнє господарство
3.9. Охорона навколишнього середовища
3.10. Житлово- комунальне господарство
3.11. Конкурентна та інвестиційна політика
IV.Цілі та пріоритети розвитку об’єднаної територіальної громади
V.Основні завдання та механізми реалізації програми соціально-економічного
розвитку об’єднаної територіальної громади
VI.Фінансове забезпечення реалізації програми
Додаток до Програми
Додаток Перелік показників оцінки соціально-економічного розвитку
об’єднаної територіальної громади
ВСТУП
Програма соціально-економічного розвитку Народицької об’єднаної територіальної громади на 2017 рік (далі- Програма) підготовлена на основі аналізу розвитку громади за 2016 рік. Програма розвитку визначає цілі , пріоритетні напрямки соціально- економічного розвитку населених пунктів об’єднаної територіальної громади на 2017 рік, основні завдання та заходи, які спрямовані на розвиток та покращення всіх сфер суспільного життя громади.
Програма соціально- економічного розвитку підготовлена згідно з основними завданнями Стратегії розвитку Житомирської області на період до 2020 року, затвердженої рішенням Житомирської обласної ради від 10.09.2015 року № 1585 відповідно до цілей і пріоритетів економічної політики, передбачених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України на 2016-2017 роки.
Програма розроблена на основі вимог Конституції з урахуванням положень, Законів України: ’’Про місцеве самоврядування в Україні’’, ’’Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України’’, ’’ Про державні цільові програми’’ , ??Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії?? , ??Про стимулювання розвитку регіонів??, ??Про основні засади (стратегія) екологічної політики України на період до 2020р.??, ??Про програму житлово-комунальної реформи?? та Постанов Кабінету Міністрів України ?? Про концепції розвитку житлово- комунального господарства України??, ??Про Генеральну схему планування територій України?? та інших нормативно- правових актів.
Програма розвитку Народицької об’єднаної територіальної громади визначає цілі та пріоритети соціально-економічного розвитку громади на 2017 рік. В ньому зазначено комплекс завдань та заходів , що будуть сприяти розвитку всіх сфер суспільного життя громади.
Найважливішою цінністю, на досягнення якої спрямована Програма, є гідні умови життя кожного жителя селищної ради. Передумова – економічна стабільність та сталий соціально-економічний розвиток громади.
Фінансування запланованих в 2017 році заходів здійснюватиметься з урахуванням реальних можливостей селищного бюджету.
Планування пріоритетних напрямків соціально- економічного розвитку Народицької об’єднаної територіальної громади , та основних фінансових інструментів , спрямованих на його реалізацію , є запорукою досягнення всіх поставлених цілей та виконання всіх стратегічних завдань для стабільного та високого соціально-економічного розвитку Народицької селищної ради об’єднаної територіальної громади.
ІІ. Паспорт Програми
1.Найменування програми |
Програма соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади Народицької селищної ради |
2.Засади для розробки програми |
Закон України « Про місцеве самоврядування», « Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії», «Про стимулювання розвитку регіонів», «Про основні засади (стратегія) екологічної політики України на період до 2020р.», «Про державне прогнозування і розроблення програм економічного і соціального розвитку України», і «Про програму житлово-комунальної реформи». Постанови Кабінету Міністрів України « Про концепції розвитку житлово-комунального господарства України», «Про Генеральну схему планування територій України» |
3. Розробник Програми |
Виконком Народицької селищної ради |
4. Дата, номер і назва розпорядчого документа про затвердження Програми |
Рішення сесії селищної ради № від «Про затвердження програми соціально – економічного розвитку об’єднаної територіальної громади Народицької селищної ради» |
5. Співрозробники Програми |
Структурні підрозділи Народицької селищної ради |
6. Відповідальний виконавець Програми |
Підприємства, установи, організації Народицька селищна рада |
7. Співвиконавці Програми |
Структурні підрозділи селищної ради |
8. Головна мета програми |
Досягнення сталого економічного росту і перехід на якісно новий рівень життя населення |
9. Важливіші цільові індикатори і показники програми |
Середньомісячні нарахування заробітної плати на одного працюючого. Рівень офіційно зареєстрованого безробіття відносно до працездатного населення. Темпи росту обсягу інвестицій в основний капітал за рахунок усіх джерел фінансування. Гідні умови для розвитку та виховання дітей. Якісний рівень життя жителів громади. |
10. Термін реалізації Програми |
2017 рік |
11. Очікувані кінцеві результати |
Сталий економічний ріст громади. Якісно новий рівень життя населення ОТГ. |
7. Прогнозні джерела фінансування заходів Програми |
Державний, обласний, районний бюджети, бюджет ОТГ та позабюджетні кошти |
8. Загальний прогнозний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації заходів Програми, тис. грн. в т.ч.: державного бюджету обласного бюджету бюджету ОТГ позабюджетних коштів |
В межах коштів поточного року |
ІII. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА
Народицька об’єднана територіальна громада об’єднує 65 населених пунктів. Адміністративний центр – смт Народичі. Територія Народницької об’єднаної територіальної громади становить 1285 квадратних кілометрів. Територія громади розташована на північному сході області в межах Поліської низовини. По території протікає одна річка Уж з трьома притоками: Жерев, Норинь, Грезля. Західна частина території громади знаходиться у межах Житомирського, східна – в межах Київського Полісся. На півночі район межує з Наровлянським районом Гомельської області Республіки Білорусь.
На території об’єднаної територіальної громади є великі запаси будівельних пісків , керамічної глини, торфу та лісових насаджень.
Селище Народичі розташоване за 25 км. від залізничної станції Овруч. Відстань до обласного центру становить 140 кілометрів, до столиці України – 170 кілометрів. Через район проходять автошляхи Коростень –Довляди (Республіка Білорусь), Київ-Мінськ. Загальна довжина автомобільних доріг громади – 312 кілометрів.
З усіх районів Житомирської області Народицька об’єднана територіальна громада найбільше постраждала від аварії на Чорнобильській АЕС. Відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 23 липня 1991 року, 36 населених пунктів , тоді ще, району було віднесено до зони обов’язкового відселення ( в тому числі і сам райцентр), 36 – до зони гарантованого добровільного відселення, ще 8- до зони посиленого радіоекологічного контролю. Через низьку причин було відселено лише частину з них, деякі були відселені частково. Поступово відбувається очищення сільгоспугідь від радіонуклідів, що дозволяє розширювати сільськогосподарське виробництво на території об’єднаної територіальної громади.
3.1. Демографічна ситуація.
Станом 01.01.2017 року в районі за статистичною оцінкою проживало 9397 осіб, в тому числі міського – 3173 (33,77%) осіб та сільського – 6224 (66,23%) осіб. Разом за рік на території об’єднаної територіальної громади прибуло 218 особа, вибуло – 97 осіб. Міграційний приріст становить 121 особа. При тому , що народилась 89 осіб, померло – 161. Природний приріст становить (-72) особи. Загальне приріст чисельності населення у січні-листопаді 2016 року складає (+49) осіб. Головним фактором приросту чисельності наявного населення є міграційний приріст, який станом на 01.12.2016 року складає: кількість прибулих (218) перевищила кількість вибулих (97) на 121 особу.
Крім того, в районі негативним фактором чисельності населення є його природне скорочення, тобто перевищення кількості померлих над чисельністю народжених
3.2. Ринок праці.
Середньооблікова кількість штатних працівників по Народицькій об?єднаній територіальній громаді 1277 осіб. Середньомісячна заробітна плата становить 3680 грн., що на 2,2 % більше ніж в 2015 році.
На території громади зареєстровано та діють 32 підприємства, на яких зайнято 474 особи.
В підпорядкуванні Народицької селищної ради знаходиться одинадцять установ , на базі яких зайнято 698 чоловік працівників та службовців.
На даному етапі утримання закладів освіти, культури та охорони здоров?я здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету. В підпорядкуванні Народицької селищної ради є два комунальні підприємства КП»Народичікомунсервіс» та КП «Комунальник».
3.3. Бюджетно- фінансова політика
Станом на 01.01.2017 року до бюжету Народицької селищної ради ( ОТГ) фактично надійшло власних доходів 20189,3 тис.грн., що становить 122,5% планового засідання на січень-грудень та на 7844,1 тис.грн більше ніж за відповідний період минулого року.
Забезпечується контроль за сплатою земельного податку та орендної плати за використання земель сільськогосподарського призначення.
Так за 12 місяців 2016 року до бюджету ОТГ фактичнго надійшло земельного податку з юридичних осіб 210,7 тис.грн., що становить 111,8% планового завдання за січень –грудень та на 133,6 тис.грн. більше ніж за відповідний період минулого року.
Орендної плати за землю з юридичних осіб 4387,4 тис.грн., що становить 118,9% планового завдання на рік та на 68,7 тис.грн більше ніж за такий же період минулого року.
В бюджеті громади 2016 року було передбачено субвенції з державного бюджету на формування інфраструктури ОТГ в сумі 21714,8 тис.грн.. За звітний період освоєно даних коштів в сумі 21665,8 тис.грн., або 99,8% планових призначень.
Також бюджет минулого року включав базову дотацію з державного бюджету -1774,6 тис.грн., стабілізаційну дотацію – 474,9 тис.грн., медичну субвенцію -6067,4 тис.грн., освітню субвенцію -14046,0 тис.грн. та субвенції державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально- економічного розвитку окремих територій -1231,7 тис.грн., інші субвенції -142,4 тис.грн.
Планові показники бюджету на 2017 рік: доходи бюджету ОТГ ( без трансфертів) заг.фонд - 20974,104 тис.грн., в тому числі надходження до бюджету ОТГ від сплати податку на доходи фізичних осіб заг.фонд – 12409,000 тис.грн.; надходження від плати за землю заг.фонд – 4670,000 тис.грн.; надходження від сплати акцизного податку заг.фонд 1050,000 тис.грн.; інші податки та збори – 2845,104 тис.грн.
3.4. Освіта.
Станом на кінець року освітню діяльність здійснюють 11 ЗНЗ, з них : 1 гімназія , 2 навчально- виховні комплекси , 5 ЗНЗ І-ІІІ ступенів, 2 ЗНЗ І-ІІ ступенів, 1 філія опорного навчального закладу. У них навчаються 934 учні.
Кількість працюючих по відділу освіти Народицької селищної ради становить 348 осіб.
Навчально- виховний процес у загальноосвітніх навчальних закладах забезпечують 180 педагогічних працівників, у ДНЗ – 30 педагогічних працівників.
Для забезпечення належних умов для навчання та виховання дітей громади Народицько селищною радою в 2016 році було реалізовано 11 проектів за рахунок коштів державної субвенції на розвиток інфраструктури, спрямованих на забезпечення заходів енергозбереження, покращення матеріально-технічної бази та інших пріоритетних заходів. Немало робіт проведено і за кошти місцевого бюджету.
Та залишається ряд проблем , на вирішення яких спрямована Програма соціально-економічного розвитку на 2017 рік. Це і впровадження енергозберігаючих технологій навчальних закладів , і забезпечення належних та безпечних умов для розвитку дітей у дошкільних навчальних закладах. Адже через брак коштів не всі навчальні заклади були охоплені Програмою на 2016 рік.
Питання забезпечення безкоштовним харчуванням учнів пільгових категорій – одне із ключових, на виконання якого спрямовані заходи Програми на 2017 рік.
Тому приведення в належний технічний та санітарний стан закладів освіти,
впровадження енергозберігаючих заходів з метою економії коштів , поліпшення матеріально-технічної бази навчального закладу , забезпечення безперебійного процесу харчування та перевезення учнів, підвищення рівня господарських процесів в школах - пріоритетні напрямки та цілі Програми на 2017 рік.
3.5. Охорона здоров?я.
Система охорони здоров?я Народицької селищної ради представляє собою заклади , що надають медичні послуги , а саме : Народницька центральна районна лікарня та комунальна установа «Центр первинно медико-санітарної допомоги» Народицької селищної ради з мережею фельдшерських пунктів та амбулаторій загальної практики сімейної медицини в населених пунктах громади.
Якщо проводити аналіз діяльності громади в сфері охорони здоров?я 2016 року в порівнянні з 2015 роком( до створення ОТГ), то можна зробити висновки, що процес децентралізації , а саме створення громади стали рушійною силою в кардинальних перетвореннях , що торкнулися всіх структурних одиниць галузі охорони здоров?я.
Не зважаючи на це Народицька селищна рада запланувала ряд заходів для приведення в належний стан приміщення та забезпечення нормальних умов для покращення в зимовий період екстрених виїздів до хворих, приведення в належний санітарний стан приміщень закладів охорони здоров?я, впровадження енергозберігаючих заходів з метою економії коштів, забезпечення якісного надання медичних послуг населенню громади.
Особлива увага приділятиметься поліпшенню надання невідкладної медичної допомоги, забезпеченню виконання профілактичних заходів направлених на зниження захворюваності на туберкульоз, цукровий діабет, онкологічні , серцево –судинні захворювання.
До Програми на 2017 рік включено заходи по забезпеченню закладів охорони здоров?я, що надають медичну допомогу відповідним обладнанням для зміцнення матеріально-технічної бази.
Важливим питанням для вирішення є встановлення пожежної сигналізації в лікарні, що забезпечить дотримання норм охорони праці та пожежної безпеки.
Всі ці заходи спрямовані на забезпечення якісного медичного обслуговування в закладах охорони здоров?я жителів громади.
3.6. Культура.
Відділ культури Народицької селищної ради забезпечує на території громади реалізацію державної політики у сфері культури, мистецтва, народних промислів. Здійснює управління і контроль сфери бібліотечної справи, діяльності клубних закладів, культурно-мистецької освіти.
До складу відділу культури відноситься 46 закладів, а саме: 21 бібліотека та 25 клубних установ та будинків культури , а також Народний краєзнавчий музей.
<