A A A K K K
для людей із порушенням зору
Народицька селищна територіальна громада
Народицька селищна військова адміністрація
Коростенський район, Житомирська область

Рішення селищної ради №29 «Про Програму підтримки діяльності комунальних підприємств Народицької селищної ради «Комунальник» та «Народичікомунсервіс» на 2021 - 2025 роки»

Кількість переглядів: 242
Скликання: 8 скликання
Сесія: 2 сесія
Тип документу: Рішення селищної ради
Дата: 22.12.2020
Номер документу: 29
Назва документу: Про Програму підтримки діяльності комунальних підприємств Народицької селищної ради «Комунальник» та «Народичікомунсервіс» на 2021 - 2025 роки
Прикріплені файли:

  У К Р А Ї Н А                            

 

НАРОДИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА

 

ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

Друга сесія                                                                                  VІІІ скликання

від 22.12.2020 № 29

 

Про Програму підтримки діяльності

комунальних підприємств Народицької

селищної ради «Комунальник» та «Народичікомунсервіс»

на 2021 - 2025 роки

 

Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» селищна рада:

 

ВИРІШИЛА:

 

1.Затвердити Програму підтримки діяльності комунальних підприємств Народицької селищної ради «Комунальник» та «Народичікомунсервіс» на     2021 – 2025 роки (додається).

2.Виконавцям, зазначеним у Програмі – забезпечити виконання заходів Програми та щорічно до 10.01. інформувати селищну раду про хід її виконання.

3.Фінансовому управлінню селищної ради передбачати кошти на виконання заходів в межах фінансових можливостей.

4.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань планування, бюджету, фінансів, соціально -економічного розвитку, управління комунальною власністю та житлово -комунального господарства.

 

 

Селищний голова                                                                      Лідія БУЧЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                      ДОДАТОК

                                                                                            до рішення селищної ради

                     від 22.12.2020 року № 29

 

Програма

підтримки діяльності комунальних підприємств Народицької селищної ради «Комунальник» та «Народичікомунсервіс» на 2021 – 2025 роки

 

Вступ

В основі ринкового саморегулювання є свобода підприємств без обмежень самостійно здійснювати будь-яку незаборонену законом господарську діяльність, що забезпечує ефективний розподіл ресурсів, тобто їх спрямування на виробництво послуг, які найбільше потрібні суспільству. Однак, у разі, коли ринкові механізми не забезпечують оптимального використання ресурсів – внаслідок неспроможності конкуренції, або неспроможності ринку забезпечити людей суспільними благами, чи через недосконалість інформації, економічну нестабільність, неповноту ринків, тощо – виникають вади ринку.

На сьогодні актуальним є визначення теоретичних засад та ключових аспектів практичного застосування засобів державного регулювання економіки, які віднесені до компетенції органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунального господарства. Таким чином, створення умов для ефективного функціонування ринків надання житлово-комунальних послуг, побутових є одним із найбільш актуальних завдань, які стоять сьогодні перед селищною радою.

         Комунальні підприємства утворюються рішенням селищної ради на базі відокремленої частини комунальної власності і входять до сфери його управління. Майно комунального підприємства перебуває у комунальній власності територіальної громади Народицької селищної рад і закріплюється за підприємством на праві господарського відання.

Право господарського відання є правом комунального підприємства, володіти, користуватися і розпоряджатися майном, закріпленим за ним власником (селищною радою), з обмеженням правомочності розпорядження майном за згодою власника. При цьому передача майна територіальної громади підприємству на праві господарського відання не знімає з власника обов’язку щодо контролю за використанням та збереженням цього майна, оскільки діюче законодавство покладає на власника відповідальність за нього. Так, відповідно до статті 136 Господарського кодексу України власник майна, переданого на праві господарського відання, зобов’язаний здійснювати контроль за використанням та збереженням належного йому майна безпосередньо або через уповноважений ним орган.

         Відповідно, комунальні підприємства відповідають за своїми зобов’язаннями лише коштами, що перебувають у їх розпорядженні. У разі недостатності зазначених коштів власник, несе відповідальність за зобов’язаннями комунальних підприємств.

До сфери житлово-комунальних послуг можна віднести такі сфери діяльності суб’єктів господарювання:

централізоване водопостачання;

централізоване водовідведення;

утримання будинків і споруд та прибудинкових територій;

вивезення побутових відходів;

благоустрій населених пунктів та інші послуги в галузі житлово -комунального господарства.

 

1. Обґрунтування необхідності Програми

Важливою проблемою у функціонуванні комунальних підприємств на сьогодні залишається накопичення кредиторської та дебіторської заборгованості, що негативно впливає на поточну діяльність підприємств, дестабілізує їх роботу і, як наслідок, призводе до зниження якісних і кількісних показників наданих послуг. Основними причинами наявності значних сум заборгованості стали:

- обмеженість обігових коштів на підприємствах для здійснення поточної діяльності внаслідок збільшення протягом дії встановлених тарифів вартості окремих складових собівартості виробництва і надання послуг, внаслідок прийняття відповідних рішень на державному рівні (зміна ставок податків і зборів, мінімального рівня заробітної плати, цін і тарифів на паливно-енергетичні ресурси);

- відсутність механізму узгодження тарифів на енергоносії, які визначаються на державному рівні, та тарифів на послуги комунальних підприємств, які визначаються на місцевому рівні;

- низький рівень платоспроможності населення;

невідповідність рівня встановлених тарифів на послуги комунальних підприємств економічно обґрунтованим плановим витратам на їх виробництво і реалізацію;

- обмеженість коштів на підприємствах для проведення капітальних вкладень внаслідок збільшення за термін дії встановлених тарифів собівартості виробництва і надання відповідних житлово-комунальних послуг і зменшення сум прибутків, запланованих на фінансування заходів для переоснащення та відновлення виробничих потужностей;

- законодавча неврегульованість механізму застосування пені та штрафних санкцій для громадян-неплатників, а також механізму припинення (відключення) надання послуг.

         Негативно впливає на якість послуг, які виробляють і надають комунальні підприємства , низький рівень інвестицій в житлово-комунальне господарство та обмеженість обігових коштів підприємств. На сьогодні комунальні підприємства перебувають у кризовому стані, про що, в першу чергу, свідчить збитковість їх роботи, а незадовільний фінансовий стан не дозволяє своєчасно модернізувати систему комунальних підприємств і забезпечити споживачів якісними комунальними та іншими послугами, спричиняє погіршення технічного стану виробничих потужностей та підвищення рівня аварійності об’єктів.

         Відповідно до пункту 1 статті 5 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»: «Засновники - юридичної особи, власник майна, органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень зобов'язані вживати своєчасних заходів для запобігання банкрутству підприємства-боржника».

 

2. Мета і завдання Програми

Метою цієї Програми є визначення комплексу організаційних та економічних заходів, спрямованих на підтримку діяльності комунальних підприємств селищної ради – «Комунальник» Народицької селищної ради та «Народичікомунсервіс», сприяння поліпшенню фінансового становища комунальних підприємств .

Основні завдання :

- надання фінансової підтримки підприємствам;

- зміцнення матеріально- технічної бази підприємств (придбання основних засобів).

3. Моніторинг за виконанням Програми

У ході реалізації Програми виконавчим комітетом селищної ради буде здійснюватись періодичний моніторинг.

Моніторинг Програми полягає в доступності та відкритості інформації.

 

4. Фінансове забезпечення та обсяги фінансування Програми

При фінансуванні Програми кошти будуть виділятися по мірі необхідності. Загальні потреби за джерелами фінансування розподіляються таким чином:

 - місцевий бюджет;

 - інші джерела фінансування не заборонені законодавством;

Контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, спрямованих на підтримку комунальних підприємств у рамках цієї Програми, здійснюється у визначеному законодавством порядку.

 

5. Обсяги фінансування на 2021 -2025 роки по Програмі підтримки діяльності комунальних підприємств Народицької селищної ради «Комунальник» та «Народичікомунсервіс»

 

№ п/п

Назва підприємства

Напрямок використання коштів

Строки виконання  (рік)

Орієнтовний

обсяг фінансування

Джерела фінансування

 

1

2

3

4

5

9

1.

 

КП «Комунальник»

КП

«Народичікомунсерві»

Поповнення обігових коштів

2021 -

2025

 

В межах бюджетних призначень

Бюджет Народицької селищної ради

 

 

Секретар селищної ради                                                           Олексій ЯРМОЛЮК


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь